Образователна психология

Образователната психология е холистична концепция, чийто фокус е растежа на личността. Тя е отговор на нуждата на човека да разбира по-добре себе си, своите базови потребности и как да разгръща своя потенциал. Отправната точка е в самия човек и развиване на неговата интелигентност, даваща му възможност да разбира по-добре собствените си мисли, чувства и действия като си поставя градивни цели, хармонично свързани с другите хора, заредени с дълбок смисъл и водещи към удовлетворение от живота.
Образователната психология се изявява чрез различни видове групи с оптимален брой хора, в които психологическите знания оживяват посредством експерименти и непосредствено общуване, свободно изразяване на мисли, емоции, мнения, несъгласия, като се развива дух на взаимно уважение, разбиране и подкрепа. Тази среда е работна площадка за изграждане на свободно избрани ценности и трансформация на егоцентризма в градивен егоизъм, което катализира разгръщането на личния потенциал в хармония с обществото.
Тази концепция цели да създава дълбоки и смислени връзки между хората на ниво родители и деца, интимни партньори, роднини, приятели, познати и непознати. Това е процес, който е едновременно следствие и причина за разкриване на нови пластове на изначално заложената хуманност в човека.
Една от задачите на тази концепция е да направи психологическото знание достъпно. Това е свързано със свободното даване от всички страни. Заплащането се осъществява като акт на свободна воля от нов тип. Финансовия модел е самоподдържащ се и същевременно е съобразен изцяло с индивидуалните възможности на всеки човек. Този подход отключва нови възможности за изграждане на доверие между хората, поемане на лична отговорност и развиване на ново съзнание, което се разширява от личния Аз към Аза на другите.
Живеем в епоха, където техническия прогрес се развива диспропорционално спрямо личностния . Намираме се в зората на изкуствения интелект, който ще даде нови възможности и предизвикателства, които човека вероятно не е готов да посрещне градивно. Образователната психология предоставя възможност за отключване на нов потенциал и мощен тласък на човешката интелигентност на ниво мислене, емоционалност, поведение.